Rynek Infrastruktury
Realizacją inwestycji zainteresowane jest konsorcjum Mota-Engil, konsorcjum Condotte i Inso, konsorcjum Rubau Polska i Construcciones Rubau, konsorcjum Strabag i Heilit+Woerner, konsorcjum OHL i Molewski, Trakcja, konsorcjum PBDiM Mińsk Mazowiecki, IMB-Podbeskidzie i Mazowieckiw Mosty, konsorcjum Eurovia i Warbud, Bunte Polska, konsorcjum Salini Polska, Impregilo, Todini Costruzioni Generali i PBDiM Kobylarnia, konsorcjum MSF, konsorcjum Porr, Energopol-Szczeciin, Astaldi, Budimex. Dragados, Bilfinger Infrastructure oraz konsorcjum Aldesa.
Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa 15,39-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej. Na tym odcinku zaprojektowano budowę dwóch węzłów drogowych – Kołaki i Mężenin.
Do zadań wykonawcy będzie należało zrealizowanie robót przygotowawczych, robót drogowych, budowa obiektów inżynierskich, robót branżowych w zakresie urządzeń towarzyszących drodze, wykonanie ekranów akustycznych, zagospodarowanie zielenią oraz wykonanie systemu preselekcji pojazdów.
Przetarg na rozbudowę DK-8 do parametrów trasy S8 składa się z dwóch etapów. W pierwszym, które trwało do 15 października, podmioty składany wnioski o dopuszczenie do udziału w postepowaniu. W drugim etapie GDDKiA zaprosi wybrane przez siebie firmy do składania ofert cenowych.